Internet w dzisiejszych czasach jest dostępny bardzo powszechnie. Niemal każdy obywatel naszego kraju ma dostęp do sprawnie działającego łącza po tak zwanym „kablu”. Światłowody oplatają cały kraj, co pozwala na korzystanie z szybkiego łącza przewodowego. Coraz większą popularność zdobywa też Internet mobilny, a to za sprawą coraz liczniejszej ilości telefonów komórkowych, smartfonów, czy też tabletów. Tak pokaźna liczba osób korzystających z sieci nie mogła przejść niezauważona – firmy już od lat proponują reklamę w Internecie, wykorzystują możliwości XXI wieku.

Przyjrzyjmy się więc jakiego typu formy reklamy w sieci możemy wyróżnić. Rozpocząć możemy od wykonywania witryn internetowych. Tego typu strony to strony wizytówki firmy – zawierające takie elementy, jak mapa dojazdu, formularz kontaktu, dane adresowe, czy idealnie prezentują ofertę firmy – zakres świadczonych przez nią usług, to co posiada w ofercie. Wizytówki firmowe mają także podstronę „O nas”, informujący klientów o historii przedsiębiorstwa. Kolejne typy stron www to np. portale internetowe – tych cały czas przybywa. Pierwszą formą reklamy w sieci są banery reklamowe. Banery takie widoczne są na stronach internetowych w różnych jej częściach – na górze, z boku, czy także na dole strony. Dziś banery reklamowe to nie tylko statyczne obrazki, lecz często interesujące materiały wideo, które prezentują ofertę danej firmy, coś reklamujące.

Inne typy reklamy w Internecie to reklama w Google. Tutaj możemy wyodrębnić kampanie linków sponsorowanych – które widoczne są przykładowo w wyszukiwarce czy także pozycjonowanie stron www, które coraz częściej wybierane jest przez klientów. Google używa każdy – więc warto się tam zareklamować! Ile kosztuje taka reklama? To wszystko zależy od sposobów promocji, branży, a także konkurencyjności. Jeżeli pragniemy inwestować w pozycjonowanie stron internetowych , wydaje się że najlepiej jest skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą i zrobią to najlepiej. Szczególnie, iż wyszukiwarki internetowe nieustannie się zmieniają. Musimy o tym pamiętać.

Reklama w Internecie to również media społecznościowe. Tu rozróżnijmy dwa najważniejsze portale: Facebook a także YouTube. Konto na Facebook posiada niemalże każdy, można tam się reklamować przez prowadzenie fanpage, a ponadto kupując reklamy. Promujemy firmy, marki, czy choćby organizowane cyklicznie oraz regularnie eventy. Dzięki wielu opcjom reklam możemy trafić z przekazem do określonej grupy odbiorców, to bardzo ważne. YouTube to z kolei materiały wideo – możemy stworzyć reklamę oraz opublikować ją następnie na tym serwisie. Czy to trudne? Odpowiedź jest twierdząca – dlatego opłaca się zaufać profesjonalistom i stworzyć bardzo dobrej jakości materiał video. Na YouTube możemy prowadzić swoje kanały i na tym zarabiać – zobaczmy jak popularni są youtuberzy, jak na przykład znany na całym świecie SA Wardęga.

Widzimy więc wyjątkowo wyraźnie, iż sposobów na promocję w sieci jest wiele. Oprócz tych zaprezentowanych i opisanych kilka zdań wyżej wymienić można również reklamę na Twitterze (serwis mikroblogowy), pisanie tekstów i postów sponsorowanych. Zamieszczamy je na cieszących się popularnością portalach internetowych albo na konkretnych blogach, które pasują do nas tematycznie. Jeżeli zamierzamy zainwestować w reklamę internetową, należy przygotować właściwą strategię. Zastanówmy się jaki mamy budżet, na co możemy sobie pozwolić, na co nas stać, a na co nie. Jeśli mamy kłopot udajmy się do agencji reklamowych, które wiedzą w jaki sposób promować się w Internecie i skorzystajmy z ich usług. Czasami to zdecydowanie najlepszy wybór oraz idealna forma promocji, która umożliwi nam obniżenie kosztów i skupić się na prowadzeniu przedsiębiorstwa – czyli na tym, na czym każdy właściciel firmy z całą pewnością zna się najlepiej.